+tomanycars Опубликовано 17 июня, 2023 Поделиться Опубликовано 17 июня, 2023 So furthering the development for the volvo synchro software I have been slowly making for the iprogpro , it came to abit of a brick wall when I couldn't understand the binary location in the ecu that is changed to allow for the abs id. I next concentrated my efforts with the older discontinued synchro software from codecard , which turned into a dead end as none of the synchronisation process is done within the application. This was found by attempting too reverse engineer the application and discovering it. The search continues Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Frolov Опубликовано 21 июня, 2023 Поделиться Опубликовано 21 июня, 2023 The solution has long been found and is being successfully implemented. Synchro between CEM ECM and ABS ID. as well as recording the VIN from the car in the SID807EVO dump is done with the calculation of checksums. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
+tomanycars Опубликовано 2 июля, 2023 Автор Поделиться Опубликовано 2 июля, 2023 On 6/21/2023 at 6:43 PM, Frolov said: The solution has long been found and is being successfully implemented. Synchro between CEM ECM and ABS ID. as well as recording the VIN from the car in the SID807EVO dump is done with the calculation of checksums. with what tool? is there any source code available , and what version of sid807evo ecu & cem combinations does this implementation cover? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Frolov Опубликовано 3 июля, 2023 Поделиться Опубликовано 3 июля, 2023 This is my software written for my work with Volvo. It has support for synchronization with CEM P1 and P3 with the sid807evo block. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
+tomanycars Опубликовано 3 июля, 2023 Автор Поделиться Опубликовано 3 июля, 2023 12 minutes ago, Frolov said: This is my software written for my work with Volvo. It has support for synchronization with CEM P1 and P3 with the sid807evo block. Did you have something to do with the codecard software then ? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Frolov Опубликовано 3 июля, 2023 Поделиться Опубликовано 3 июля, 2023 No, I myself understand the CEM & ECM algorithm on all Volvo models. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
+tomanycars Опубликовано 3 июля, 2023 Автор Поделиться Опубликовано 3 июля, 2023 5 minutes ago, Frolov said: No, I myself understand the CEM & ECM algorithm on all Volvo models. Ok , so have you released your software implementation? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
+tomanycars Опубликовано 4 июля, 2023 Автор Поделиться Опубликовано 4 июля, 2023 Or not ? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
+tomanycars Опубликовано 12 июля, 2023 Автор Поделиться Опубликовано 12 июля, 2023 Furthering some more interesting turn of events , have taken some dumps from 4 separate cars and compared too broken ones , I Had started using the annoying security decoding code I found , for the cem module, for some reason the code crashes or doesn't even decode the dump file correctly.. I'll update as I go Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
+tomanycars Опубликовано 16 июля, 2023 Автор Поделиться Опубликовано 16 июля, 2023 Further developments , so I have gone down a rabbit hole and looking at the vida xml files , that might help in adding too the code Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Рекомендуемые сообщения
Заархивировано
Эта тема находится в архиве и закрыта для дальнейших ответов.